Reklamace dovolené, můžeme dostat peníze zpět?


Dovolená je příležitostí k odpočinku, relaxaci a načerpání nových sil. Většina lidí dnes využívá služeb cestovních kanceláří, od kterých očekává profesionalitu a dodržení všeho, co ve svých katalozích nabízejí. O to větší pak bývá zklamání, pokud tomu tak není. Většinou se to týká ubytování a stravování. Teprve na místě turista zjistí, že hotel ve skutečnosti má méně hvězdiček, než si zaplatil, úklid a další služby nejsou na potřebné úrovni, stravování neodpovídá kvalitou či množstvím. Jedná se o klasické neposkytnutí zboží či služby, za kterou klient řádně a včas zaplatil.

Postup při reklamování

Právním předpisem, který pojednává o dovolené, je nový občanský zákoník, konkrétně jeho část IV, hlava II, díl 6, § 2521 a následující. V tomto ustanovení je definován zájezd jako předem připravený soubor služeb cestovního ruchu. Uzavřením smlouvy o zájezdu se jeho pořadatel zavazuje pro klienta obstarat zájezd za určitých konkrétních podmínek a klient podpisem potvrzuje jeho zaplacení. Stejně jako u jiných smluv slouží tento dokument jako důkaz pro případ reklamací, na jehož podkladě je zákazník oprávněn uplatňovat práva z případných vad.

Zákazníkovi zákon ukládá, aby případné vady vytkl pořadateli zájezdu bez zbytečných odkladů, nejlépe na místě a hned. V praxi to znamená upozornit ihned delegáta cestovky v místě pobytu, a ne si jednotlivé nedostatky sepisovat a po návratu předat seznam cestovní kanceláři. Delegát je cestovkou zmocněn řešit i tyto situace. Pokud byste tedy po návratu požadovali náhradu škody například za nefungující lednici na pokoji, zřejmě byste neuspěli. Budete-li ovšem mít písemný doklad, že jste opravu požadovali a oprava byla nerealizovatelná, můžete požadovat náhradu škody zcela právem.

Dokladem je míněn reklamační protokol obsahující datum, jméno stěžovatele, popis vady a číslo smlouvy. Chybět pochopitelně nesmí podpis stěžovatele a delegáta. Pokud v příslušné destinaci cestovka svého delegáta nemá, nebo se vada vyskytne při zpáteční cestě nebo je klient zraněn či hospitalizován, je nutné, aby si vše detailně zaznamenal, nebo je zdokumentoval na chytrém telefonu. Ideální je písemné svědectví od spolucestujících.

Termíny při reklamování

Písemnou reklamaci je třeba cestovce či agentuře předat nejpozději do 30 dnů od příjezdu ze zájezdu. Pořadatel pak má na vyřízení reklamace dalších třicet dnů.

Co lze reklamovat

Reklamovat lze pouze nesplnění nebo vadné splnění toho, co je obsahem smlouvy o zájezdu.

Pokud by delegát přes vynaložení veškerého úsilí nedosáhl na místě nápravy, nebo by oprava znamenala neúměrné náklady a klient si nápravu zjednal sám, může požadovat na pořadateli úhradu účelně vynaložených nákladů.

Cestovka může klientovi například uhradit cenový rozdíl, je-li ubytován v hotelu nižší kategorie, než kterou si zaplatil. V opačném případě, tedy je-li ubytován v lepším hotelu, jdou vyšší náklady na vrub cestovky.


Hodnocení článku:

1 nic moc2 ušlo3 průměr4 dobrý5 výborný (2 hlasů, hodnocení: 4,50 z 5)
Loading...


Jsem autor tohoto webu, snažím se jej tvořit ku obrazu svému. :)

topBroker.cz


Doporučujeme

Levné stěhování Plzeň

Levné stěhování Plzeň


Motivační dopis – návod jak jej sepsat, aby vás přijali

Motivační dopis – návod jak jej sepsat, aby vás přijali


Exekuční řízení v ČR: Hyenismus v rukou soukromých osob

Exekuční řízení v ČR: Hyenismus v rukou soukromých osob


Půjčky bez registru – možnost, jak si může půjčit opravdu každý

Půjčky bez registru – možnost, jak si může půjčit opravdu každý



Jak ušetřit při svém podnikání? Poradíme vám

Mnoho lidí začíná podnikat z toho důvodu, aby měli více peněz a byli pánem svého času. Ne každému se ale start do byznysu může podařit. Mezi hlavní chyby často patří fakt, že lidé v souvislosti se svo...

Jak ušetřit při svém podnikání? Poradíme vám

Srovnávač půjček na Jirkovapujcka.cz nabízí spoustu možností

Srovnat si půjčku by dnes mělo patřit mezi naprosté nezbytnosti každého, kdo hledá to nejlepší, co je na současném úvěrovém trhu k dispozici. Správná cesta by měla být spojena s tím, že dané srovnání ...

Srovnávač půjček na Jirkovapujcka.cz nabízí spoustu možností

5 tipů, jak získat půjčky v hotovosti

Peníze potřebuje bezpochyby každý člověk, ať už je to k nákupu nejrůznějších věcí či k placení všemožných závazků. Takové finance lze v dnešní době obdržet dvěma odlišnými způsoby. V okamžiku, kdy osl...

5 tipů, jak získat půjčky v hotovosti

3 tipy pro výběr nebankovní půjčky

Nebankovní sektor je čím dál populárnější. Lidé si ho volí především kvůli snazší dostupnosti úvěru, než kterou předkládají klasické bankovní instituce. Pakliže dobře hledáte, můžete se domoci i zajím...

3 tipy pro výběr nebankovní půjčky