
Finanční poradenství může být v dnešním světě doporučováno, ale stejně tak může být rozmlouváno. To je dáno hlavně množstvím společností, které se tímto oborem zabývají, ale je to dáno i kvalitou jednotlivých finančních poradců. Ti mají dnes řadu možností, v jakém segmentu mohou nabízet klientům své rady a postupy.
Úvěrový segment
Nejčastěji se týká především oblasti hypoték. Zde mohou působit dva typy poradců, a to jak ti pracující v rámci konkrétní banky, tak ti, kteří jsou nezávislí. Ti logicky porovnávají hypoteční produkty napříč celým úvěrovým spektrem a mohou tak vybrat skutečně ten nejvýhodnější produkt. Podobné situace lze očekávat i v oblasti běžných úvěrů – spotřebitelských půjček, úvěrů na rekonstrukci a mnohých dalších.
Segment spořící
Další možností je určitě oblast spoření. Dnes najdeme na našem trhu celou řadu variant, které se mohou nazývat i životní pojištění, ale stále se ve svém principu jedná o konkrétní spořící produkt. Ten může mít za cíl zabezpečit nás na stáří, zabezpečit naši rodinu v případě naší smrti, či nám může pomoci v době naší nemoci. Stejně tak může být daný spořící produkt využit třeba na koupi plánovaného majetku. V těchto všech oblastech by měl finanční poradce vyslechnout naše potřeby a připravit produkt jim na míru.
Segment penzijních pojistek
S příchodem důchodové reformy však finančním poradcům přibyla další možnost, jak nabízet své služby. Je to hlavně segment penzijních pojistek a konkrétních pilířů, kdy mohou klientům poradit, jaká cesta pro ně bude nejvýhodnější.
Platí klient nebo finanční instituce?
S jejich službou ale souvisí i otázka, jak jsou placeni. Dnes existují dvě možnosti finančních poradců.
- Placeni klientem – dražší služba pro nás, ale s jistotou toho, že finanční poradce jedná opravdu v našem konkrétním zájmu.
- Placeni finanční institucí – služby poradce jsou zdarma, ale ti nekvalitní mohou záměrně vybírat produkty, ze kterých mají vyšší provize.
Hodnocení článku: